journal articles


here you find a selection of double blind review articles

  • One strike and you are out: How one transgression can be fatal to a company/brand’s consumer perceived ethicality, Journal of Business Research, 2011: 64, S. 131–141 [zusammen mit Katja Brunck]. link zum artikel
  • Associative Networks: a New Approach to Market Segmentation, International Journal of Market Research, 2011: 53;2, S. 1–22 [zusammen mit Celine Brandt & Charles Pahud]
(ausgezeichnet mit der Silver Medal der «Marketing Research Society» 2012 für das «best paper» im IJRM 2011)
  • Consumers‘ Transformations in a liquid society: introducing the concepts of autobiographical concern and desire assemblage, Journal of Consumer Behaviour, 2010: 9, Mar-Ap, S. 126–138 [zusammen mit Pilar Rojas] link zum artikel
  • The Impact of Un/Ethical Corporate Conduct on Consumers‘ Ethical Perceptions – A Multidimensional Framework, Advances in Consumer Research, 2010: 37 [zusammen mit Katja Brunck]
  • Compensatory Consumption when saying Good-Bye, Advances in Consumer Research, 2010:37 [zusammen mit Pilar Rojas]. poster-summary
  • Cross-National Logo Evaluation Analysis: An Individual-Level Approach, Marketing Science, 2009:. 28, 5, S. 968–985, [zusammen mit Ralf van der Lans, et al.]
  • The Moderating Role of Consumer Knowledge in Evaluations of Brand Alliances, Marketing Journal of Research and Management, 2007: 1, S. 5–16 [zusammen mit Christoph Koestring] summary
  • Extending the View of brand Alliance Effects: An Integrative Examination of the Role of Country of Origin, International Marketing Review, 2007: 24, 2. S. 427–434 [zusammen mit Carl Jay Lambe & Larry Carter]. summary link zum artikel
  • Fehler des Quellengedächtnisses – Grundlagen und empirische Ergebnisse, in: Marketing ZFP, 2006: 2, S. 79–98. [zusammen mit Tobias Schnitzer]. summary
  • Quality: not just a trend, but a strategic necessity in professional sports, in: European Journal of Sport Management, 1999: 5. S. 16–32 [zusammen mit Anton Meyer].